11 Mayıs 2010 Salı

Bu hafta halı saha maçıyla ilgili bi yazı yazamadım... Neden?
Halı saha maçı günü Neşe (Yalçın'ın sevgilisi) profesyonel fotoğraf makinesini getirmişti. Onunla maçta falan filan fotoğraflar çektik. Bende yazacağım maç yazısında o fotoğrafları kullanamayı, güzel olacağını düşündüm.
Buraya kadar herşey gayet güzeldi. Fotoğrafları maç bitiminde istedim. Cuma akşamı. Bu yazıyı yazarken salı öğlen oldu. Yaklaşık 84 saat oldu. Hala fotoğrafları göndermedi. Ne Neşe, ne de Yalçın. Acaba fotoğraf göndermek bu kadar zor mu? Bakalım görelim. Bu sırada belki YalçıNeşe'nin işini kolaylaştırmış oluruz.
Benim kullandığım 2 farklı yol var fotoğrafları mail yoluyla atmak için. Önce  kolayından başlayalım. Picasa diye bi program var biliyor musunuz? Her amatör kullanıcıda olması gerekir (Neşe profesyonel kullanıcı, Yalçın'da amatörün altında kullanıcılar olduklarından pek tercih etmeyebilirler gerçi). Hadi başlayalım artık... 
Bu adresten picasa programını indiriyorsunuz. İndirdiğiniz programın .exe uzantılı dosyasını kurma konusunda yardıma ihtiyaç var mı ki? Becerirsiniz heralde. Kurduktan sonra, mail atacağımız fotoğrafları masaüstüne atıyoruz.
Picasa programını açtığınızda sol tarafta klasör isimlerinin olduğu yerden masaüstü (desktop) seçin. Fotoğraflarınızın orda olduğundan emin olun. Fotoğrafları orda gördüysek, yukarda Dosya, Düzenle vs olan yerden Araçlar -> Seçeneklere girelim. Çıkan pencereden E-Posta sekmesini seçelim. Çıktı Seçenekleri yazısının altındaki 480 de olan çubuğu sağa kaydırarak 800 yada 1024 e getirelim. Buraya kadar gayet ii geldin ya. Bundan sonra yapılacak bişey kalmadı zaten.
Picasa programı içinde göndereceğiniz fotoğrafları açın ve seçin ve alttaki kutulardan E-posta(e-mail) yı seçiyoruz. Karşınıza 2 seçim çıkacak. Outlook yada Gmail. Gmail ı seçip kullanıcı adı ve şifrenizi girdiğinizde direk mail gönderme ekranına ulaşacaksınız oraya benim mail adresimi yazın ve gönderin.
Neşe "benim Gmail im yok" diyo sanırım. O zamanda yapacaklarımız çok kolay. Fotoğrafları seçtikten sonra E-posta ya değilde hemen yanındaki Dışa aktara tıklıyoruz. Dışarı çıkan fotoğrafları hotmail adresinize login olup yeni bi mail oluşturuyoruz. Fotoğrafları maila ekledikten sonra benim mail adresimi yazıp gönderiyorsunuz.
Bu arada:
Yalçın'dan fotoğrafların geleceğini düşünerek bide ayrıntı istemiştim "fotoğrafın uzun kenarını 1024 yapıp yolla"...
Benim makina fotoğrafları 2848 x 4288 çözünürlükte çekiyor. 2848 < 4288 yani 4288 büyüktür(: Photoshopta 4288i image size a girip 1024e küçültürseniz ne yapmış olursunuz?
Uzun kenarı 1024 yapmış olursunuz. Sanırım burada önemli olan hangi sayının büyük olduğunu bilmek.

Hiç yorum yok: