6 Nisan 2010 Salı

Hande'ye neler oluyor..?


Hande Yener, kendisini özleyenlerin istediği gibi pop alt yapılarla geliyor. Ama benim gibi elektronik sevenleri de hayal kırıklığına uğratmamış... Şarkılar içinde pek çok yenilikçi sound(?) var.
Hande Yener’in yeni albümünü bu adresten indirebilirsiniz…
Hande’ye Neler Oluyor’da 14 parça var, bunlardan üçü remix… Albümü dün indirdim ve dinlemeye başladım… Albüm çıkmadan Hande’nin resmi web sitesinden yayınladığı Yasak Aşk ve Sopa şarkılarına kulağım alışmıştı zaten. Dünden bugüne kulağıma hoş gelmeye başlayanlarsa: Bodrum, Çöp, Bi Gideni mi Var, Kal Kal, Neden Ayrıldık, Ben Kimim ve Böyle Olacak…
Bence albümdeki slow çalışmalar gayet başarılı...


Hande, Türk müziğine yeni bir şeyler katmaya çalışmış gene… Bu yaz disko ve plajlarda Hande’nin yılı olacak sanırım. Zaten o da Hürriyet Cumartesi ekine verdiği röportajda oldukça iddialı konuşmuş…


Hande Yener, albümü için kısaca şöyle diyor… “Albüm başucu kitabı gibi oldu. Yaşadıklarınıza cevap veriyor. Doyurucu alt yapıları var. İçinde yepyeni ve tekrarı zor fikirler barındırıyor. Bu proje başkalarına da ilham verecektir.”


Artık tamam mı, popa döndünüz mü? Bu bahsi kapatabilir miyiz?
- Pop bana döndü (Gülüyor). Müzik bir aşktır ve insanlar aşkı için her şeyi yapar. Bunu döneklik olarak algılamıyorum. Ama pop olarak gelen şarkılar beni heyecanlandırmıyordu. Ben de kendi dünyamı düşünüp müzik yapıyordum. O albümlerde hitap ettiğim kitle 17-18 yaşındaydı. Şarkıları yazarken ben de o yaşlarıma gidiyordum. Bu albüm ise her kesime hitap ediyor. Ayrıca bu şarkıları söylememek aptallık olurdu.


Albümdeki şarkıların diğer pop şarkılardan farkı nedir?
- Kulüpte çalınca kocaman duyulan, arabada gaza getiren, evde dinlendiren bir albüm oldu. Bedenimdeki enerjiyi bu albüme akıttım.
Yeni bir tarz mı yarattınız?
- Bir tarz yakalanıyor ve 10 yıl herkes onun peşinde işler yapıyor. Ben öyle biri olmak istemiyorum. Tarzı, arzı ve talebi ben yaratırım. Başka türlüsü heyecan vermiyor.



Çıkış şarkınız “Sopa” ne anlatıyor?
- Aşk önce sevdirir, sonra da sopa vurur diyorum. Yaşadığınız şeyleri tecrübe eder ve bir daha yapmayacağım dersiniz ama aşk böyle değildir. Aynı şeyi yine yaparsınız. Tabii benim de sopa yediğim oldu. Sonuçta aşk yaşadığınızda savunmasız oluyor, kendinizi bırakıyorsunuz.
Sizce albümde sizi en iyi anlatan sözler hangileri?
- “Her günahın bir bedeli var ödedim, her delinin bir sebebi var söyledim” diyorum. Ben günahlarımın bedelini her gece ödedim. Bir ara hakikaten delirdim. Konuşan insanlar beni yormuştu. Ne kadar etkilenmeyeceğim desem de etten kemiktenim. Duygularım var. Sinirimden ağladığım günler oldu. Ama artık alınganlıklarımdan kurtuldum.
GAYLARIN YANINDAYIM
Gaylerin dikkat ettiği; vizyon, cesaret, yenilik ve duygusallık gibi şeyler bende var. Bende gaylerle ilgili konularda onların yanında olduğumu hissettirmeye çalışıyorum. Nasıl hayvan barınaklarıyla ilgileniliyorsa ben de gaylerin öldürülmesiyle ilgileniyorum. Ve onları görmezden gelmeyip bir taraf oluyorum.

Bu arada:
Hande’ye neler oluyor, Hande’nin 10. albümü…




Hiç yorum yok: