12 Nisan 2010 Pazartesi

Balıkgözü

 Görüş açısı 100º nin üzerindeki geniş açılı (çok kısa odak uzunluklu) objektiflere fisheye (balıkgözü) deriz...
Bir iş için balıkgözü objektif kullanıyorsanız ve kadrajın içine kesinlikle sokmanız yada sokmamanız gereken şeyler varsa işiniz zor... Şöyleki bu geniş açı objektifte nedense herşey kadraja giriyor(: Ama durum o şekilde değilse benim gibi eğlenjelik olarak kullanıcak iseniz, sadece vizöründen bakmak bile çok keyifli... Ben oldum olası fisheyela boydan çekilen ve insanların kafalarının aldığı dairesel görüntüleri sevmişimdir... Hatta facebook umda bu tarz da çalışmaları KojaKafalar olarak adlandırmıştım... Herneyse geçenlerde sevgilimin iş yerinden arkadaşında Lomography Fisheye2 olduğunu duydum... Yüzsüzce onu denemem gerektiğini söyledim ve makinayı istedim... Makina geldi... Neticeler ortada(:

Hiç yorum yok: